|
Ziedo vietnes attīstībai!
Ekspedīcija pa Raiņa trimdas takām
| |
Meilis | Datums: Ceturtdiena, 20.Jūnijā.2013, 22:07 | Komentāri # 1 |
Vieglas smiltis Tev draugs
Komentāri: 6565
Balvu ielāde ...
| Sanāca izbraukt loku pa Krievijas vidieni tā teikt pa Raiņa trimdas takām kā arī iepazīt citas pilsētas un to vēsturi. Tad nu šo to par iespaidiem un atklāsmēm. Ko gan cilvēks ar mākslinieka dvēseli 4 gadus trimdā var sadarīt, protams, sacerēt savu pirmo dzejoļu krājumu ''Tālas noskaņas zilā vakarā'' Kā arī pārtulkot vēl dažus ārvalstu dižgaru (Gētes u.c.) darbus un barot vietējo kaķi. Arī P. Stučka un A. Upītis izrādās ka te tuvumā pabijis. P.Stučka kā jau revolucionārā laikraksta ''Dienas Lapas'' redaktors arī kopā ar pārējiem Jaunstrāvniekiem bija izsūtījumā vispirms uz Vitebsku, bet 1899. - uz Slobodsku Vjatkas guberņā. 1903-1906 dzīvoja Vitebskā, kopā 9 gadus trimdā atlauzis. Vēlāk 1918 XII-1920 I LSPR valdības vadītājs, nodibinoties Latvijas valdībai protams dabuja mukt pats uz Krieviju tur arī 1932. gadā dabujis galu. 1919. gadā, kad Latvijā īslaicīgi pastāvēja padomju vara, A. Upīts vadīja Izglītības komisariāta mākslas nodaļu. Krītot padomju varai, vēlāk devies uz Krieviju. Pēc Latvijas okupācijas 1940.-1941.gadā atkal aktīvi sadarbojas ar padomju varu bet sākoties Otrajam pasaules karam, Andrejs Upīts ar ģimeni devies evakuācijā uz Kirovas apgabalu Krievijā. Nu tā, neko patriotiski gaišu par Stučku un Upīti nevaru pateikt. Pie Raiņa muzeja neliels teatrāls brīvdabas iestudējums ''Ilja Muromietis'' ...bija jautri...
Ja vari - dari, ja nevari - nesāc!
Komentāru rediģēja Meilis - Ceturtdiena, 20.Jūnijā.2013, 22:22
|
|
| | | | |
Valduha | Datums: Piektdiena, 21.Jūnijā.2013, 06:36 | Komentāri # 5 |
Stāstnieks
Komentāri: 12418
Balvu ielāde ...
| Quote (Meilis) A. Upīts vadīja Izglītības komisariāta mākslas nodaļu. Krītot padomju varai, vēlāk devies uz Krieviju. Bet brīvvalsts laikā, cik zinu, arī dzīvojis Latvijā. Omīte stāstīja interesantu atgadījumu. Bijušas kādas dzīres vai citāds pasākums ar izēšanos. Tanī piedalījies arī A. Upītis. Visi līksmojuši, dzēruši un dziedājuši, līdz rāvuši vaļā "Dažu skaistu ziedu...", kam autors ir neviennozīmīgi vērtējamais dzejnieks un politiķis Andrievs Niedra. Tad nu Upītis sašutumā piecēlies no galda, un teicis, ka ja šitādas dziesmas dziedot, tad viņam te neesot palikšana. Namatēvs meties viņu mierināt un lējis ceļakāju, tad vēl vienu un vēl vienu, līdz dižgars turpat pie galda aizmidzis, un varējuši atkal dziedāt ko sirds kāro. Pievienots (21.Jūnijs.2013, 06:33) ---------------------------------------------
Quote (Meilis) Par cik krievzeme bagāta ar dažādu dinozauru un mamutu atliekām tad šis tas arī no tā... Nu īsts Juras laikmeta parks, kaut gan nē, Tiranosaurus Rex, ja nekļūdos, dzīvoja Krīta periodā... Pievienots (21.Jūnijs.2013, 06:36) ---------------------------------------------
Quote (Meilis) Pie Raiņa muzeja neliels teatrāls brīvdabas iestudējums ''Ilja Muromietis'' ...bija jautri... Nu ja, Rainis takš sarakstīja lugu "Iļja Muromietis". Tas Muromietis gan izskatās tāds paknaps, biju iedomājies maķenīt plecīgāku...
Tev nebūs svešu tautu Dievus turēt augstāk par savējiem!
|
|
| | | | |
Meilis | Datums: Sestdiena, 22.Jūnijā.2013, 10:28 | Komentāri # 9 |
Vieglas smiltis Tev draugs
Komentāri: 6565
Balvu ielāde ...
| Par cik izbraucām līkumiņu caur čuvašu republiku tad nedaudz par viņu vēsturi. 1980. gados PSRS teritorijā pastāvēja 20 APSR: Krievijas PFSR - Baškīrijas APSR, Burjatijas APSR, Čečenijas-Ingušijas APSR, Čuvašijas APSR, Dagestānas APSR, Jakutijas APSR]], Kabardijas-Balkārijas APSR, Kalmikijas APSR, Karēlijas APSR, Komi APSR, Mari APSR, Mordvijas APSR, Tatārijas APSR, Tuvas APSR, Udmurtijas APSR, Ziemeļosetijas APSR; Gruzijas PSR - Abhāzijas APSR, Adžārijas APSR; Azerbaidžānas PSR - Nahičevanas APSR; Uzbekijas PSR - Karakalpakijas APSR. Man par pārsteigumu tur Krievijas viducī mūsdienās vēl dzīvo 67% čuvašu kas runā savā valodā. Vēl interesantāki šķita viņu ornamenti, kā arī fakts ka tā ir vienīgā dzīvā oguru atzara valoda. Tā cēlusies no pievolgas bulgāriem, tātad turpat vien līdzās ar pirmbaltiešu tautām - kūriem, sēļiem, variņiem, hetiem, umbriem un pelasgiem kuru dzimtene uzskatāma Āzijas austrumi, bet pirms 40000 gadiem tie jau bija sasnieguši austrumeiropu. Valodas ir diezgan atšķirīgas, bet daudzu vārdu galotnes gan ļoti līdzīgas.
Ja vari - dari, ja nevari - nesāc!
|
|
| | | | | |
rudis | Datums: Piektdiena, 11.Oktobrī.2013, 16:05 | Komentāri # 14 |
Zintnieks
Komentāri: 331
Balvu ielāde ...
| Bija tas gods, karadienesta laikā padzīvoties pa Kirovu (Vjatku)- ВЧ6677E . Ļoti neveselīga vieta, viss zems, purvains. Rētas nedzija, nereāli slikts (rāvains) ūdens - nav brīnums ka biedru Pliekšānu izsūtija tieši uz šādu salīdzinoši netālu, bet ļoti neveselīgu apgabalu.
"Vai tai ir taisnība, vai nav - tā vienalga ir mana valsts!" /Valters Šellenbergs/
|
|
| |
Muitnieks | Datums: Piektdiena, 11.Oktobrī.2013, 21:20 | Komentāri # 15 |
Cienījams cilvēks
Komentāri: 1720
Balvu ielāde ...
| Labvakar! Nu Meilis cepuri nost un kāju virsū, tas ceļojums ir to vērts ar "ZAZ TURBO". Man pirmā mašīna bija ZAZ 968 A, tas nav pēdējais modelis, sievas māsas vīram bija 968 M. ZAZ ir ļoti izturīga mašīna, var pat teikt vienreizēji izturīga, kad strādāju par galdnieku vienu reizi nācās uzkraut uz jumta desmit durvju blokus ar visām durvīm!!! Kad 90.gadu sākumā nevarēja dabūt benzīnu un ja izdevās iegūt tā kvalitāte bija vienkāršāk sakot ļoti slikta, tad uz motora jaudu tas nekādi neatsaucās, tikai nepārtaukti nācas tīrīt karborātora dīzes, biju tā satrenējies, ka varēju pilnīgā tumsā uz tausti izjaukt karborātoru un izpūst dīzes. Savu zapiņu biju izjaucis līdz pēdējai skrūvei un salicis atpakaļ, kā nekā trīs reizes uz jumta to liku. Pirmajā reizē jumts bija krietni iespiests, bet mani pamācija, kā to ātri salabot ar kājām izspiežot. Pēc tam uzliku uz jumta stipro bāgāžnieku, kuru varēja papildināt vēl ar ribām un nākošo reizi nokļūstot uz jumta saspiests tika tikai bāgāžnieks, auto apgāžot atpakaļ uz riteņiem jāpagaida kamēr motoram eļļa satek tur kur tai jābūt, ar akumulātoru pielaist nevar, jāvelk, bet kad ievelk, nokūp dūmiņi un motors aiziet! Zapiņam motors ir ļoti sarežģīts salīdzinot ar žiguļa motoru un tā būtībā ir vājāka vieta, bet arī tas ir remontējams mājas apstākļos, ja ir kloķenes un klaņu šāles un zini, kāds izmērs ielikts motorā. Uz kloķenes praktiski nekad bojājumu nebija, izdila vai tika aprautas šāles, esmu tās mainījis neslīpējot kloķeni, vajadzīga gāzes plīts un pacietība un tik griez un pievelc, kamēr liekas, ka ir labi! Vēl varētu rakstīt un rakstīt par zapiņu, piemēram, kā 20 gradu salā brauc bez pečkas. Viss ir ļoti vienkārši iededzina svecīti un uzliek uz paneļa virs stūres. Svece izkausē apaļu caurumu vējstiklā un saglabā labu redzamību. Kā pielaist zapiņu 20 grādu salā, atvedam no kačigarkas tačku ar karstām oglēm un paberam zem kartera, tiesa pēc tam ieliku čaiņika spirāli kartera vākā un pēc 15 minūtēm varēja startēt, kā Volvo Zviedrijas ziemeļos! Šovakar par zapiņu pietiks.
|
|
| |
Onslovs | Datums: Piektdiena, 11.Oktobrī.2013, 23:47 | Komentāri # 16 |
Censonis
Komentāri: 89
Balvu ielāde ...
| Pieejams tikai lietotājiem
Komentāru rediģēja Onslovs - Piektdiena, 11.Oktobrī.2013, 23:47
|
|
| | |
Jaunākie foruma komentāri |
|
Tēma |
Pāriet |
Datums, Laiks |
Аutors |
Sadaļa |
| Karš Austr... | ▼ | 26.Decembrī.2024, 07:00 | Valduha | 1945 - līdz mūsdienām | Lasīt | Mūsdienu K... | ▼ | 25.Decembrī.2024, 21:46 | sālītis | Pļāpātuve | Lasīt | Otrā front... | ▼ | 25.Decembrī.2024, 06:10 | Valduha | WW2 | Lasīt | ..Valdis.. | ▼ | 12.Decembrī.2024, 13:55 | Valduha | Pļāpātuve | Lasīt | Sīrija | ▼ | 10.Decembrī.2024, 14:45 | Valduha | 1945 - līdz mūsdienām | Lasīt | Patronu id... | ▼ | 10.Decembrī.2024, 12:57 | Valduha | WW2 | Lasīt | Vermahta ž... | ▼ | 25.Novembrī.2024, 14:04 | Valduha | WW2 | Lasīt | Te rakstām... | ▼ | 22.Novembrī.2024, 20:41 | zed | Pļāpātuve | Lasīt | Āra galdiņ... | ▼ | 28.Oktobrī.2024, 15:30 | Valduha | Būve | Lasīt | Rusij77 sv... | ▼ | 25.Oktobrī.2024, 09:26 | nēģis | Pļāpātuve | Lasīt | |
Šodien forumu apmeklēja: nēģis, Valduha, sālītis, Dunduks
Copyright sancho76 © 2008-2024
|
|
|